De kracht van reviews
Het belang van reviews op internet wordt steeds minder onderschat. Tegenwoordig shoppen mensen bijna altijd op basis van reviews. Het geloof in de mening van de medemens is steeds groter geworden. Vaak wordt voor het eerste contact met een bedrijf eerst gekeken naar de reviews op verschillende websites.
- bewijslast
Je kan heel veel mooie woorden vertellen over je betrouwbaarheid, goede communicatie en snelle verkoop maar zeggen je klanten dat ook? Door middel van je reviews kan je bewijzen wat jouw kernkwaliteiten zijn en wat je vertelt.
- verkleint het verschil tussen praatjes en daadwerkelijke gang van zaken
Iedereen weet dat hij/zij de uitspraken van bedrijf moet nuanceren. Het zijn vaak opgeblazen praatjes en iedereen weet het geen rozengeur en maneschijn is. Wel laten laten de recensies zien wat jouw werkwijze, iets wat in de makelaardij erg belangrijk is. Jouw mooie praatjes worden serieuzer genomen als de reviews dat ook laten zien en men kan zien wat jouw werkwijze is.
- persoonlijk
Reviews zorgt voor een iets persoonlijks. Doordat jij reviews hebt laat je zien dat je persoonlijkheid, openheid en eerlijkheid belangrijk vind. Iets wat (mogelijke) klanten ook ervaren met jouw reviews
- reputatie wekt vertrouwen
Misschien wel het allerbelangrijkste reviews zorgen voor vertrouwen, doordat andere ‘echte mensen’ zaken hebben gedaan met jou als makelaar en daarover willen vertellen wekt het enorm vertrouwen in een makelaar. Als het overgrote deel positief is komt dat ten goede van je vertrouwen. Iets wat goud waard is in de makelaardij. Zo kan het dus maar zo mensen zonder contact met je te hebben al vertrouwen hebben.
- Customer journey
90% van de klanten kijkt eerst naar de reviews voordat contact wordt gezocht. tegenwoordig zijn er al heel veel beslissingen genomen voordat er contact wordt gelegd. Een recensie is een belangrijk item in de customer journey (weg die de klant aflegt).
meer dan 20% heeft nog geen openbare reviews in de makelaardij
80% laat zich beÏnvloeden door recensies
- Multifunctioneel
De recensies zijn multi inzetbaar zoals op al je social media kanalen, website maar ook klanten die nog twijfelen. Naast zichtbare functionele aspecten van reviews heb je ook nog onzichtbare functionaliteiten zoals de SEO.
- Lange termijn effect.
Wel is gedacht aan dat als iemand een positieve recensie houdt hij tevreden is met jou? deze recensie zal niet alleen op internet tevoorschijn komen maar zal ook weer mond-tot-mond reclame opleveren.
- Leert je verbeteren en klantvraag beter te begrijpen.
Bekijk je recensies goed en probeer de minpunten te verbeteren. daarbij versta je beter wat de klant wil.
Als je meer wilt weten over social media. Deze artikelen vertellen er meer over.