E-mail Marketing

Effectieve Klantcommunicatie

Door
Arnaud Geeve
Effectieve Klantcommunicatie

In de huidige crisis is het belangrijk dat je als makelaar goed communiceert met je klant. Maar hoe ga je om met klantcommunicatie in een tijd waarin bezichtigingen geannuleerd worden en je kantoor bijna niet bezocht wordt?

Wees Proactief met je communicatie

Het meest belangrijk is om proactief te zijn met je communicatie. Er zijn veel voorbeelden te bedenken van bedrijven die niet proactief reageerden op berichten of totaal niet.

Bekende voorbeelden zijn:

Volkswagen met hun CO2 uitstoot
American Airlines met de passagier die geslagen werd

Deze voorbeelden laten zien dat niet proactief reageren, of niet op de juiste manier reageren, niet door de beugel kan. Daarom raden wij aan om altijd netjes te reageren. Ook proactief communiceren is hierin heel belangrijk.

Communiceer open en direct

Net zoals proactief communiceren is het ook belangrijk dat er open gecommuniceerd wordt. Vanaf het moment dat er iets duidelijk is, en de oorzaak ook bekend is, moet er gecommuniceerd worden naar de klanten. Dit voorkomt dat klanten blijven vragen en niet weten wat er aan de hand is.

Probeer digitale klantcommunicatie

Als makelaar kan je op dit moment niet om digitale klantcommunicatie heen. Doordat er gevraagd wordt zoveel mogelijk thuis te werken is het op kantoor minder druk. Zoals eerder aangegeven zijn er minder bezichtigingen en open huizen. Hierdoor kan je niet anders dan digitaal communiceren. Maar hoe doe je dit nu goed?

Natuurlijk is de inzet van social media hierin ontzettend belangrijk. Hoe zet je Social media goed in? Wij bespreken hieronder hoe je daar het beste mee om kan gaan.

Facebook

Facebook is bij uitstek hét middel om goed te communiceren met je klanten. Bijna iedereen in Nederland heeft een Facebook account en hierdoor kan jij de meeste mensen bereiken met Facebook.