Hoe zorg je voor goede bezichtigingen?

by Roy Buis

Het belangrijkste voor een makelaar is ervoor te zorgen dat je een goede bezichtiging hebt. Hierdoor ben je in staat om de woning te verkopen.

Uiteindelijk is het echter op dit moment erg lastig om een bezichtiging te houden, omdat door de crisis veel mensen niet meer bij andere mensen thuis willen komen. Dit zorgt ervoor dat jij als makelaar moet kiezen hoe je een bezichtiging nu gaat inrichten. Hier wil Nexxtmove je graag bij helpen!

1. Houd je aan de richtlijnen

Zoals de maatregelen van het RIVM aangeven is het belangrijk dat je gepaste afstand houdt. Ook zijn er veel regels met betrekking tot het maximum aantal mensen dat samen mag zijn op één plek.

2. Houdt virtuele bezichtigingen

Veel makelaars zijn nu bezig met het opzetten van virtuele bezichtigingen, deze worden vaak gedaan door middel van video bellen. Via bijvoorbeeld WhatsApp, Google Hangouts of Instagram Live.

Door een virtuele bezichtiging te houden heb je als makelaar, maar ook als koper of verkoper, de minste risico's op besmetting. Wij hebben ook een paar tips voor je als je een virtuele bezichtiging houdt:

  1. Zorg voor goede belichting. Niets is meer "killing" voor een video als slecht licht. Dit zorgt voor slechte presentatie
  2. Maak goed schoon. Op een video kijk je minder makkelijk om vuil heen. Daarom is het belangrijk om te zorgen dat het huis goed schoon is
  3. Vertel alles kort en bondig. Niemand heeft zin om lange verhalen te horen via video gesprekken
  4. Zorg dat je oortjes in hebt. Dit zorgt ervoor dat je vragen goed kan verstaan en geluiden van buitenaf.
  5. Vraag altijd of er nog vragen zijn na het zien van een kamer. Het kan zijn dat mensen nog moeten nadenken over vragen

3. Maak veel reclame via online marketing

Nu je als makelaar minder bezoekers naar je kantoor krijgt, is het belangrijk dat je op andere manieren zorgt dat je zoveel mogelijk geïnteresseerden krijgt. Marketing voor makelaars is uiteindelijk iets dat steeds meer digitaal gaat worden. Zorg er voor dat je dit goed doet. Hierbij kan je denken aan veel video's, je posts promoten via Facebook Ads, LinkedIn Ads of Instagram Ads en zelfs Google Ads. Hierdoor zorg je ervoor dat er zoveel mogelijk mensen geïnteresseerd zijn in een (virtuele) bezichtiging.

Ook een nieuwsbrief kan ervoor zorgen dat je de meeste mensen bereikt voor online bezichtigingen. Daarom raden wij aan om minstens een keer per maand een nieuwsbrief te versturen. Hier kan je de toekomstige bezichtigingen in plannen en promoten.

Wil jij ook een succesvolle bezichtiging? Met Nexxtmove kan jij eenvoudig jouw open huizen en bezichtigingen promoten op jouw social media kanalen. 

 

Topics:Social MediaEmail Marketing

Reacties