E-mail Marketing

Je klant wil geen standaard makelaar!

Door
Arnaud Geeve
Je klant wil geen standaard makelaar!

‘Standaard’ past bij Nederland. Als je met je kop boven het maaiveld uitkomt, dan gaat ie er vaak af (heeft wellicht nog met onze calvinistische roots te maken). Standaard betekent vaak ook: weinig onderscheidend. En dit is gevaarlijk - want prijsvechten, dat moeten we niet willen.

Probeer origineel te zijn

Makelaar Harry Spans uit Dedemsvaart gaf een koe cadeau bij de verkoop van een woonboerderij en heeft hier de landelijke pers mee gehaald. Meneer Spans wist hoe je origineel moest zijn.


TIP: Een tapas Workshop

Denk eens aan een klantenpanel in combinatie met een TAPAS Workshop.
Daarmee sla je een aantal vliegen in één klap:

  • Er wordt over gesproken met vrienden en bekenden (‘Mijn makelaar had me toch een leuke actie!’);
  • Je kunt als makelaar wat vertellen over de markt en je marktbenadering en visie;
  • Je kunt aangeven dat klanttevredenheid bij jullie op nummer 1 staat en dat jullie dit altijd willen verbeteren;
  • De klant voelt zich serieus genomen (‘Jouw mening telt!’).

Hoe zou dit er praktisch uit kunnen zien?

Het eerst deel van het programma: brainstorm onder leiding van een professional met bijvoorbeeld een aantal van je huidige en meest kritische klanten. De vraag: Hou zouden we jou, de klant, nu kunnen verrassen? Verdeel in groepen en bespreek momenten als:

  • Verkoopgesprek en bezichtiging
  • Onderhandeling en koopakte traject
  • Koopbegeleiding
  • Na de verkoop

Het tweede deel van het programma wordt besteed aan het samen koken. Na de workshop kun je de klanten schriftelijk bedanken voor hun aanwezigheid en bijdrage, een TAPAS receptenboekje overhandigen en aangeven dat ze van jouw kant een (nog) betere dienstverlening mogen verwachten. De klanten zullen positief verrast zijn en het zeker verder vertellen!

Meer weten over E-mailmarketing voor de makelaardij?

Download dan nu de whitepaper!