Nexxt Insights: alles wat jij wil weten, in één dashboard!

Door
Arnaud Geeve
Nexxt Insights: alles wat jij wil weten, in één dashboard!

Misschien had je het al gezien, maar in Nexxtmove is er nu een nieuw onderdeel beschikbaar: Nexxt Insights!

Het dashboard van Nexxt Insights is er speciaal op ingericht om jou in één oogopslag inzicht te geven in de prestaties van jouw online marketing én wie jouw potentiële (nieuwe) klanten zijn.
In deze blog vertellen wij je graag alles over het hoe en wat betreft Nexxt Insights.

Inzicht in de performance van jouw online marketing

Herken je dat? Je zet verschillende online marketingtools in voor jouw makelaardij, maar eigenlijk weet je niet zo goed wat jouw online marketinginspanningen je nu precies opleveren. Zeker als je verschillende onderdelen van jouw online marketing hebt ondergebracht bij verschillende partijen, is het lastig om samenhang en duidelijke resultaten te zien.

Nexxtmove is anders! Doordat je zowel jouw e-mailmarketing als jouw social media via Nexxtmove kunt beheren, wordt alle belangrijke data op één plek verzameld en opgeslagen. Wij vertalen deze data naar duidelijke resultaten die je via Nexxt Insights gewoon binnen Nexxtmove kunt inzien. Zo kun je bijvoorbeeld zien welke objecten er veel worden bekeken, maar ook hoe goed jouw social media en e-mailmarketing draaien.



Inzicht in leads

Online marketing zet je zowel in om in contact te blijven met (oud)klanten als om in contact te komen met nieuwe (potentiële) klanten. Hoe fijn zou het dan zijn om te kunnen zien hoeveel nieuwe leads jouw online marketingacties je hebben opgeleverd? En daarnaast ook nog te weten hoeveel bekende (bestaande of oud-klanten) er actief zijn geweest? Nexxt Insights geeft jou deze inzichten!

Ook kun je zien welke objecten er veel zijn bekeken en nog belangrijker, door WIE! In het overzicht met 'jouw top woningen' wordt bij iedere woning de 'top bezoeker' aangegeven. Zo kom jij erachter wie er (erg) geïnteresseerd is in een bepaalde woning en of dit een bekende of onbekende lead is. Op die manier weet jij wie er interessant is om te benaderen via bijvoorbeeld een specifieke mailing.



Nóg uitgebreidere klantprofielen

Hoe meer je weet van een (potentiële) klant, hoe gerichter jij die persoon kunt benaderen. Daarom zijn, met de komst van Nexxt Insights, ook de klantprofielen in Nexxtmove verder uitgebreid. Naast de persoonsinformatie kun je nu onder andere zien hoe groot de aankoop- en verkooppotentie van een (potentiële) klant is, wat zijn/haar budget is, in welk type woning hij/zij geïnteresseerd is en hoe deze (potentiële) klant zich online 'gedraagt'.



Gebruik Nexxt Insights optimaal

Zie jij nog niet alle, of maar weinig, informatie in jouw Nexxt Insights dashboard? Dan kan dit verschillende oorzaken hebben:

  • Je hebt nog geen e-mailmarketing of social media abonnement (je ziet alleen resultaten van de tools die je afneemt)
  • Je hebt de website tracker nog niet op je website geïnstalleerd
  • Je bent nog niet actief genoeg met het versturen van nieuwsbrieven en/of het posten op social media

Je vindt Nexxt Insights links in de blauwe menubalk onder het 'grafiekje' in je Nexxtmove account.


Heb je vragen over Nexxt Insights? Neem dan gerust contact met ons op via support@nexxtmove.nl