Digitale Open Huizen Dag succesvol promoten

by Tim Oldenhuis

Door de huidige oververhitte woningmarkt is de Open Huizen Dag hét moment om jouw makelaarskantoor extra te promoten. Ook met oog op het genereren van nieuw aanbod is de Open Huizen Dag een mooie kans om te laten zien dat jij een makelaar bent die van wanten weet. 

Door als makelaar betrokken te zijn bij de Open Huizen Dag zul je, als je de tips volgt, veel bezoekers bij je open huizen krijgen. Hierdoor krijg je ook direct weer een kans om nieuwe verkoopopdrachten binnen te halen. 

Het effectief inzetten van je marketing voor de Open Huizen Dag is dus zeker rendabel. Maar hoe doe je dit nu precies?

In deze blog geven wij je 5 tips om je Open Huizen Dag goed te vermarkten.

1. Kondig de Open Huizen Dag vroegtijdig aan op social media

Als makelaar is het belangrijk dat je al vroeg begint met het promoten van de Open Huizen Route. Zo kun jij al vroeg laten zien welke woningen meedoen en de pluspunten van deze woningen toelichten. 

Deze service kun jij natuurlijk gratis aanbieden aan de verkopers, waardoor jij het huis van de verkoper op een unieke manier kunt presenteren.

Bovendien heb je het voordeel dat je meer mensen bereikt dan je normaal zou doen. De Open Huizen Dag is populair en daardoor krijg je veel potentiële kopers en verkopers te spreken. Als jij laat zien dat je veel moeite doet om de huizen van de huidige verkopers te verkopen, is de kans groter dat jij de opdracht krijgt.

2. Gebruik mooie templates

Veel makelaars zullen proberen hun woningen te promoten via social media. Niet veel makelaars zullen hun woningen op een unieke manier presenteren. Door jouw woningaanbod wél op een unieke manier te presenteren, heb jij veel meer kans dat jouw woning bekeken wordt. Hieronder een paar voorbeelden van de templates die wij graag gebruiken:

Open Huis 2020     Open Huis 2020-1

3. Promoot je open huis ook via een nieuwsbrief

Je hebt in je CRM-pakket waarschijnlijk heel veel contacten staan die (bijna) nooit iets van je horen. Maar met een nieuwsbrief kun jij zorgen dat ze wél iets van jou horen. E-mailmarketing is nog steeds ontzettend effectief en bijna iedere internetgebruiker heeft een e-mailadres. Hierdoor bereik je veel meer mensen dan je ooit met social media zou kunnen bereiken. Daarnaast weet je zeker dat de mensen die jouw mail krijgen ook écht geïnteresseerd zijn. Ze hebben tenslotte niet voor niets hun e-mailadres voor je achtergelaten.

4. Help de verkopers met hun social media

De verkopers zelf spelen ook een belangrijke rol bij het promoten van de Open Huizen Route. Zij kunnen met hun social media accounts een doelgroep bereiken die jij niet via jouw social media kanalen kunt bereiken. Hierdoor kun je als makelaar zorgen dat de woningen bij een nog breder publiek gepromoot worden. 

5. Gebruik betaalde promotie 

Uiteindelijk kun je als makelaar natuurlijk ook via Facebook Ads of Instagram Ads je Open Huizen Dag marketing een flinke boost geven.Wij raden aan om video's van de complete route te delen. Ook carrousel foto's op Instagram scoren altijd goed. Deze hebben het meeste bereik en worden ook het beste bekeken.

Wil jij ook jouw Open Huizen Dag succesvol promoten? Wij bieden tot en met 28 maart GRATIS onze social media tool aan! 

Dit betekent dat jij een Social Free account krijgt waarmee jij binnen 10 minuten jouw Open Huizen Route kunt promoten op jouw social media kanalen.

Meld je vandaag nog aan!

Promoot jouw Open Huize Route vandaag!

 

Reacties