Hoe word je als makelaar lokaal succesvol op social media?

by Tim Oldenhuis

Als makelaar is het van belang om lokaal gewaardeerd te worden. Het hebben van een goede, brede kenniskring draagt hieraan bij. Daarnaast blijft ook het hebben van de gun-factor relevant.

Door social media op de juiste manier in te zetten, kun jij jezelf neerzetten als een makelaar die écht weet wat er leeft binnen de regio. 

In deze blog geven wij je een aantal tips om zoveel mogelijk uit jouw lokale activiteiten te halen. Ook geven wij je voorbeelden, zodat jij je marketing nóg persoonlijker kunt maken. 

Hoe haal je het meest uit lokaal nieuws en lokale activiteiten?

Als makelaar is het natuurlijk goed om te weten wat er in jouw omgeving speelt. Door lokale activiteiten en evenementen te delen op social media, laat je zien dat jij goed op de hoogte bent. 

 

Hoe deel je deze activiteiten?

1. Lokale evenementen

Voor veel lokale evenementen wordt er tegenwoordig een eigen Facebook pagina aangemaakt door de organisatie. Hierdoor weet de meerderheid van je werkgebied al snel wat er (binnenkort) te doen is in de omgeving. 

Als makelaar kun je eventueel evenementen sponsoren of helpen organiseren. Vervolgens deel je dat natuurlijk weer op jouw social media, zodat men weet dat jij je steentje bijdraagt. 

2. Deel lokaal nieuws

Ook het delen van lokaal nieuws en actualiteiten helpt je om lokaal beter bekend te komen te staan. Websites als indebuurt.nl bevatten (leuk) lokaal nieuws. Door dit nieuws te delen, laat jij zien dat je weet wat belangrijk is voor de leefbaarheid in jouw omgeving. 

Opent er binnenkort een nieuwe winkel in het centrum? Deel dit op social media! Laat je volgers jouw lokale betrokkenheid zien. 

3. Organiseer zelf evenementen

Door zelf evenementen te organiseren kun je ook lokale betrokkenheid laten zien. Denk bijvoorbeeld aan recycling acties, of het inleveren van andere huis en tuin gerelateerde zaken.

Een evenement organiseren is meer dan mensen inhuren om iets uit te voeren. Je moet zorgen dat jij, als makelaar, hier ook persoonlijk bij betrokken bent. 

4. Werk samen met andere bedrijven

Door een samenwerking aan te gaan met andere lokale bedrijven, kun je naast jouw directe doelgroep ook hún doelgroep bereiken.  

Daarnaast verkoop je ook makkelijker woningen wanneer je de (potentiële) koper meer kunt vertellen over leuke of nuttige bedrijven in de omgeving. Denk bijvoorbeeld aan schilders, restaurants, de dichtstbijzijnde bank en andere relevante bedrijven.

Lokaal bekend makelaar

Waarom is lokaal bekend zijn belangrijk?

De meerderheid van jouw doelgroep bevindt zich in jouw werkgebied. Hoe beter je reputatie, hoe sneller mensen voor jou zullen kiezen. Daarnaast is het handig als jij een 'bekend gezicht' bent binnen de regio. 

Uiteindelijk wil jij als makelaar dat mensen aan jou denken wanneer ze een woning willen kopen of verkopen. Hoe meer je bekend staat als zijnde een betrokken makelaar, hoe meer jij top-of-mind bent en blijft. 

Waarom is het belangrijk om lokaal nieuws te delen op social media?

Hoe meer jij bekend staat als een lokaal betrokken makelaar, hoe groter de kans dat jouw woningen gedeeld zullen worden op social media. Ook online creëer je de gun-factor, waardoor je meer kans hebt op positieve reviews op bijvoorbeeld Funda en Google Mijn Bedrijf. 

In de basis draait het natuurlijk om of je goed werk levert, maar lokale betrokkenheid kan je zeker helpen om meer woningaanbod te genereren. 

Meer weten over social media marketing voor makelaars? Lees dan onze blog, waarin wij je uitleggen hoe je social media het beste in kunt zetten voor jouw makelaardij.

Wil jij sneller meer succes op social media?

Download dan nu onze whitepaper over social media voor de makelaardij. Hier leer je hoe je social media in kunt zetten voor meer vraag en aanbod.

Download nu de social media whitepaper

Topics:Social Media

Reacties